Ozon Tedavisi Ankara | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi ve Kistik Fibroz

Ozon Tedavisi ve Kistik Fibroz

OZON TEDAVİSİ VE KİSTİK FİBROZ

Ozon tedavisi günümüzde pek çok farklı hastalığın belirtilerinin azaltılması ve iyileştirilmesine fayda sağlaması amacıyla güvenli bir ek tedavi seçeneği olarak uygulanmakta ve kendisinden göz ardı edilemeyecek başarılı sonuçlar alınmaktadır. Kistik fibroz da ozon tedavisi uygulandığında etkili ve olumlu sonuçlar alınan bir rahatsızlıktır. Kistik fibroz, vücuttaki salgı bezlerinden üretilen mukusun normalden farklı, daha az akışkan, daha kalın ve daha yoğun olması sebebiyle akciğer başta olmak üzere karaciğer, bağırsak ve pankreas gibi pek çok organın oldukça olumsuz yönde etkilendiği bir hastalıktır. Genetik bir hastalık olan kistik fibrozun ortaya çıkış nedeni vücutta mutasyonlu bir genin varlığıdır.

Kistik fibroz belirtileri hastalığın etkilediği organa göre değişiklik göstermekle birlikte genel olarak büyüme geriliği, uzun süre devam eden yoğun balgamlı öksürük, sık sık akciğer enfeksiyonu geçirilmesi, nefes darlığı, diyabet, kötü kokulu ve yağlı dışkı, kabızlık, iştahsızlık, bağırsak tıkanıklığı, siroz, uzun süreli ishal ve sarılık olarak sıralanabilir. Kistik fibroz tedavisi hastalığın etkilediği organa göre planlanmakla birlikte ilaç tedavisi, solunumla ilgili tedaviler ve beslenme planı oluşturulması şeklinde tedavilere ek olarak ozon tedavisi de ek tedavi seçeneği olarak uygulanmaktadır. Ozon tedavisi bağışıklığı güçlendirme etkisi olan bir uygulama olduğundan her rahatsızlıkta olduğu gibi kistik fibroz hastalığında da vücut direncini artırması, hastalıkla mücadele sürecinde oldukça faydalı bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanı sıra; ozonun antiviral ve antibakteriyel özellikleri, kistik fibroz hastalığı nedeniyle özellikle akciğerde gelişen enfeksiyonların iyileştirilmesinde katkı sağlar.

Ozon tedavisinin mucizevi oksijenizasyon sağlayıcı etkisi de kistik fibroz hastalığı nedeniyle olumsuz yönde etkilenen başta akciğer olmak üzere diğer bütün organlarda, hücre ve dokularda oksijenlenme sağlayarak oluşan hasarın giderilmesi ve iyileşme sağlanması noktasında şifa kaynağı olmaktadır. Fibrozis durumlarında ozon terapisi oluşturduğu antiinflamtuvar etki yanı sıra sitokinler üzerinden de etki ederek fibrozis tedavisinde kullanılabilir.