Ozon Tedavisi ve Kelebek Hastalığı | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi Ankara

Ozon Tedavisi ve Kelebek Hastalığı

OZON TEDAVİSİ VE KELEBEK HASTALIĞI

Halk arasında, ağız ve burun etrafında ortaya çıkmasına neden olduğu kelebeği andıran kızarıklık belirtisi nedeniyle Kelebek Hastalığı olarak adlandırılan, tıp literatüründeki adıyla Sistemik Lupus Eritematozus(SLE) Hastalığı, kişinin bağışıklık sisteminin kendi hücre ve dokularına karşı saldırıya geçmesi sonucunda ortaya çıkan bir otoimmün hastalıktır. Kadınlarda, erkeklere oranla daha sık görülen Kelebek Hastalığı nedenleri temel olarak; genetik nedenler, geçirilen enfeksiyonlar, kullanılan ilaçlar ve kadınlarda östrojen hormonunun artmasıdır. Kelebek Hastalığı pek çok organı tutabilen ve inflamasyona sebep olabilen bir hastalık olduğundan belirtileri de etki ettiği organa göre değişmektedir.

Ozon tedavisi, bütün otoimmün hastalıklarda olduğu gibi Kelebek Hastalığının tedavisinde de destek tedavi seçeneği olarak başvurulması halinde kendisinden oldukça olumlu sonuçlar alınan bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Ozon tedavisinin Kelebek Hastalığı ile diğer bütün otoimmün hastalıkların iyileştirilmesindeki başarısının sırrı, ozonun bağışıklık sistemini düzenleyici ve güçlendirici etkisidir. Otoimmün hastalıklar, bağışıklık sisteminin düzgün çalışamamasından kaynaklanan hastalıklar olduğundan ve ozon tedavisi ile bağışıklık sisteminin düzenlenmesi mümkün olduğundan, ozon tedavisi Kelebek Hastalığı ve diğer otoimmün hastalıkların tedavisinde güvenle uygulanmaktadır. Bir diğer yandan ozon tedavisi, ozonun antienflamatuar özelliği sayesinde, Kelebek Hastalığı nedeniyle vücutta oluşan inflamasyonun giderilmesine yardımcı olur.

Ozon tedavisi ile hücre ve dokularda oluşan oksijenlenme ise Kelebek Hastalığı nedeniyle oluşan hücre ve doku hasarının giderilmesine katkı sağlar. Ozonun antiviral ve antibakteriyel özellikleri ise enfeksiyon kaynaklı Kelebek Hastalığının önüne geçilmesine yardım eder. SLE hastalığı tedavisinde kullanılan ilaçlara bağlı olarak da gelişen yan etkilerin (osteporoz, aseptik nekroz ve diğerleri) azaltılmasında ozon tedavisinin büyük önemi vardır.