Ozon Tedavisi Ankara | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisinin Oksijenizasyon Etkisi

Ozon Tedavisinin Oksijenizasyon Etkisi

OZON TEDAVİSİNİN OKSİJENİZASYON ETKİSİ

Tıp alanında ilk olarak dezenfeksiyon amacıyla kullanılmaya başlanan ozon, 1900’lü yılların başından itibaren çeşitli hastalıkların tedavisi amacıyla uygulanmaya başlanmıştır. Zaman içerisinde geliştirilen ve etkinliği ispatlanan ozon tedavisi, günümüzün en sık tercih edilen tamamlayıcı tedavi yöntemleri arasında yerini almıştır. Çok sayıda ve çok çeşitli hastalıkların tedavisinin yanı sıra sağlıklı kişilerde de çeşitli amaçlarla uygulanan ozon tedavisi, pek çok mucizevi etki ve özelliği kendinde toplamıştır. Öyle ki, ozon tedavisi bir yandan antibakteriyel, antiviral ve antifungal özellikleriyle enfeksiyon hastalıklarıyla mücadelede etkin rol oynarken diğer yandan antienflamatuar özelliğiyle vücuttaki inflamasyonu ortadan kaldırmaktadır. Yine ozon tedavisi bir yandan bağışıklık sistemini düzenleyici ve güçlendirici özellikleriyle otoimmün hastalıklara savaş açmakla birlikte vücut direncinin güçlü tutulmasını sağlarken diğer yandan antioksidan özelliğiyle serbest radikallerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlamaktadır.

İlaveten ozon tedavisinin bütün bu özelliklerine ilaveten öyle bir özelliği vardır ki yüzlerce hastalığa şifa olmaktadır. Söz konusu özellik, ozonun oksijenizasyon etkisidir. Ozonun oksijenizasyon etkisi gücünü, bütün canlıların yaşam kaynağı olan oksijenden alır. Üç oksijen atomundan oluşan ozon gazının vücuda çeşitli yöntemlerle verilmesiyle kan damarlarındaki oksijen seviyesi artar. Bu şekilde, hücre ve dokulara taşınan oksijen miktarı da artar; hücre ve dokular daha fazla oksijene kavuşur. Daha fazla miktarda oksijene kavuşan hücre ve dokular söz konusu oksijeni etkin bir biçimde kullanır ve bu sayede hücre ve dokulardaki her türlü hasar giderilerek oksijenlenme ile iyileşme sağlanır.

Ozon tedavisinin oksijenizasyon etkisi sayesinde dolaşım bozukluklarından solunum yolu hastalıklarına, nörolojik hastalıklardan kronik yaralara kadar yüzlerce hastalığın iyileştirilmesine fayda sağlanması mümkün olmaktadır.