Ozon Tedavisi ve Romatoid Artrit | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi Ankara

Ozon Tedavisi ve Romatoid Artrit

OZON TEDAVİSİ VE ROMATOİD ARTRİT

Romatoid artrit diğer adıyla eklem romatizması, vücuttaki pek çok yapıya zarar veren kronik iltihaplı bir romatizmal rahatsızlıktır. İnflamatuar bir rahatsızlık olan romatoid artritin kadınlarda daha sık görüldüğü tespit edilmiştir. Her yaş grubunda görülme olasılığı olsa da genellikle orta yaş grubunda karşımıza çıkan romatoid artrit, vücudun bağışıklık sisteminin düzgün çalışmamasından kaynaklı bir hastalık olup bağışıklık sisteminin kişinin kendi eklemlerine reaksiyon göstererek saldırması şeklinde kendini gösterir. Bu durum ise eklemlerde şekil ve hareket sorunlarına yol açar. Romatoid artrit hastalığının genetik veya enfeksiyon kaynaklı olabileceği gibi obezite durumunun da hastalığı tetikleyici olabileceği düşünülmektedir. Romatoid artrit hastalığının belirtileri eklemlerde ağrı, hassasiyet, şişlik, yanma hissi, şekil bozukluğu ve hareket sorunlarıdır. Romatoid artrit kronik bir hastalık olup tamamen tedavisi değil ilerlemesinin yavaşlatılması ve belirtilerinin hafifletilmesi mümkündür. Romatoid artrit hastalığının temel tedavi metodu ilaç ve fizik tedavi uygulamaları ise de ozon tedavisi de son zamanlarda bu hastalığın iyileştirilmesine fayda sağlama noktasında sıklıkla başvurulan bir ek tedavi yöntemi olmuştur. Ozon tedavisi ile romatoid artrit hastalığının ilerlemesinin yavaşlatılması ve belirtilerinin hafifletilmesi noktalarında başarı sağlanmasının en önemli sebeplerinden biri, ozonun antienflamatuar özelliğidir. İnflamatuar bir hastalık olan romatoid artrit tedavisinde antienflamatuar özelliği olan ozon tedavisinin uygulanması, hastalığın kaynağına etki ederek tedavisinde büyük faydalar sağlamaktadır. İltihaplı romatizma olan romatoid artrit hastalığı, antienflamatuar özelliği sayesinde ozonun iltihabı kurutması ile şifa olanağı sunmaktadır. Ozon tedavisinin antioksidan ve bağışıklık sistemini düzenleyici etkileri de romatoid artrit hastalığının tedavisinde fayda sağlamaktadır. Romatoid artrit hastalığının bağışıklık sisteminin düzgün çalışmamasından kaynaklandığı göz önünde bulundurulduğunda ozon terapinin bağışıklık sistemini düzenleyici etkisinin bu hastalık için ne kadar güçlü bir şifa kaynağı olduğu anlaşılmaktadır. Ozon mucizesinin damarlarda, dolaşım sisteminde, hücrelerde, dokularda, organlarda ve bütün vücutta oksijenizasyon artırıcı etkisi de pek çok hastalıkta olduğu gibi romatoid artrit hastalığının tedavisinde de olumlu etki etmektedir zira oksijenlenme, vücuttaki hasarı onarır ve yenilenme sağlar.