Ozon Tedavisi ve Migren | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi Ankara

Ozon Tedavisi ve Migren

OZON TEDAVİSİ VE MİGREN

Migren, çocukluktan ileri yaşlara kadar her yaş grubunda görülebilen ve genellikle genetik olan, baş ağrısı ile birlikte vücudun farklı fonksiyonlarının da etkilendiği bir hastalıktır. Bağışıklık sisteminin, endokrin sisteminin ve de sinir sisteminin rolü olduğu bilinen migren hastalığında şimdi alerjik zeminin rol oynadığını düşündüren kanıtlar mevcut. Baş ağrısı şikayetiyle yapılan doktor başvurularının hatırı sayılır çoğunluğu migren kaynaklı olup migren, kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülmektedir. Son zamanlarda yapılan çalışmalar migrenin alerji ayağını da ortaya koymuştur. Migren hastalığını tetikleyen etkenler stres, gürültü, parlak ışık, açlık, çeşitli besinler, uykusuzluk, kokular ve ilaçlardır. Migren hastası olan kişiler migren atağının başlayacağını genellikle bulantı, kusma veya göz önünde uçuşan cisimler görme gibi çeşitli belirtilerle anlayabilmektedirler. Migren atakları kısa süreli olabildiği gibi çok uzun süreler de devam edebilmekte ve uzun süren ataklar kişinin yaşam kalitesini düşürmenin yanı sıra kişiyi sosyal hayattan ve iş hayatından koparabilmektedir. Migren hastalığının tedavisi genellikle ilaçla yapılmaktadır. Migren hastalarının tedavi amaçlı uzun süreler ilaç kullanmaları sonucu ilaç bağımlılığı oluşmasının önüne geçmek amacıyla alternatif tedavi yolları aranmış ve bunun sonucunda ozon tedavisi, migren hastalarının iyileştirilmesinde ek tedavi seçeneği olarak uygulanmaya başlanmıştır. Ozon tedavisi ile migren hastalığının iyileştirilmesi; ozonun antioksidan, bağışıklık sistemini düzenleyici, kanın oksijen taşıma kapasitesini artırıcı ve damarların genişlemesini sağlayan nitröz oksit etkisinden kaynaklanmaktadır.

Bunun yanı sıra; ozon tedavisinin en önemli ve şifa kaynağı özelliği olan oksijenizasyonu artırıcı etkisi de migren hastalarında ozon tedavisinin başarılı sonuçlar vermesini sağlamaktadır.