Ozon Tedavisi Ankara | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi ve Hemoroid

Ozon Tedavisi ve Hemoroid

OZON TEDAVİSİ VE HEMOROİD

Hemoroid, halk arasında bilinen adıyla basur, rektum ve makat etrafındaki damarların genişleyerek şişmesi ile ortaya çıkan rahatsızlıktır. Toplumda oldukça yaygın görülen bir rahatsızlık olan hemoroidin iç ve dış hemoroid olmak üzere türleri mevcuttur. Hemoroid belirtileri temel olarak dışkıda kan görülmesi, kaşıntı ve ağrıdır. Hemoroid nedenleri ise genetik nedenler, kabızlık, gebelik, fazla kilolu olmak, ilerlemiş yaş ve fazla baharatlı yiyecek tüketmek gibi nedenlerdir.

Bağırsak hastalıklarının tedavisinde güvenle uygulanan bir destek tedavi metodu olan ozon tedavisi, hemoroid rahatsızlığının iyileştirilmesi amacıyla da uygulanmakta ve kendisinden oldukça başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Hemoroid tedavisinde, rektal ozon tedavisi uygulanmaktadır. Rektal ozon tedavisi, ozon gazının hastaya makattan verilerek bağırsak tarafından emiliminin gerçekleştirildiği ve kana karışmasının sağlandığı yöntemdir. Bu şekilde uygulanan ozon tedavisi ile hücre ve dokularda oksijenizasyon sağlanarak hemoroid belirtilerinin ortadan kaldırılması amaçlanır.

Ozonun antienflamatuar özelliği ise oluşan inflamasyonu ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Ozon tedavisiyle bağışıklığın güçlendirilmesi ile bakteri ve mantarların ortadan kaldırılması gibi ek faydalar sağlamak da mümkündür.