Ozon Tedavisi ve Helikobakter Pylori | Dr. Levent Karafakı | Ozon Tedavisi Ankara

Ozon Tedavisi ve Helikobakter Pylori

OZON TEDAVİSİ VE HELİKOBAKTER PYLORİ

Günümüzde dünya genelinde görülme sıklığı giderek artan helikobakter pyloriye gelişmekte olan ülkelerde, gelişmiş ülkelere nispeten daha fazla rastlanmaktadır. Helikobakter pylori midede ortaya çıkan ve gastrit, mide ülseri, on iki parmak bağırsağı ülseri ve mide kanseri gibi pek çok farklı hastalığa yol açan bir bakteridir. Midede enfeksiyona yol açan bir bakteri olan helikobakter pylori belirtileri mide bulantısı, midede şişkinlik, midede gaz, mide ağrısı, karın ağrısı, geğirme ve bazen ağız kokusudur.

Helikobakter pylorinin bulaşıcı bir bakteri olduğu düşünülmekle birlikte su ve gıda hijyeninin gerektiği gibi sağlanamadığı durumlarda görülmektedir. Genellikle ilaç kullanımı ile tedavisi amaçlanan helikobakter pylori bakterisinin yok edilerek tedavi edilmesinde en büyük başarıyı sağlayan tedavi metodlarından biri de ozon tedavisidir. Ozon tedavisinin helikobakter pylorinin tedavisinde bu kadar etkili olmasının en önemli sebebi, ozonun antibakteriyel özelliğidir. Helikobakter pylori bir tür bakteridir. Ozon ise antibakteriyeldir.

Ozon tedavisi uygulandığında, ozonun antibakteriyel özelliği sayesinde helikobakter pylorinin etkisiz hale getirilmesi hedeflenir. Bunun yanı sıra; ozonun antioksidan ve antiviral özellikleri de helikobakter pylorinin neden olduğu enfeksiyonların iyileştirilmesi noktasında önemli katkılar sağlar. Helikobakter pylori kaynaklı enfeksiyon durumlarında ozon tedavisinin bağışıklık sistemini güçlendirici etkisinden de faydalanılarak vücut direnci güçlendirilmekte ve enfeksiyonla mücadeleye katkı sağlanmaktadır.

Ozon tedavisinin en önemli ve mucizevi özelliklerinden bir diğeri ise oksijenizasyon sağlayıcı etkisidir. Ozon tedavisi uygulamasıyla kanda ve bunun doğal sonucu olarak kanın dolaşımıyla vücuttaki bütün hücre ve dokularda oluşan oksijenlenme, hasarları onarır ve iyileşme sağlar. Helikobakter pyloriden kaynaklanan her türlü hasar da sözü edilen oksijenlenme ile onarılmaya başlanır. Bir diğer yandan ozonun antienflamatuar özelliği, helikobakter pylori kaynaklı enflamasyonun giderilmesi noktasında faydalı olur. Eşsiz şifa kaynağı ozonun yan etkisi bulunmadığından, ozon konusunda uzman ve deneyimli hekim tarafından uygulandığında güvenilir ve etkili bir ek tedavi seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ozon Tedavisi Ankara hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.